In 2016 was de Alan Turingschool met een vernieuwend onderwijsconcept een van de winnaars van de Amsterdamse Scholenwedstrijd.

Onze school is vernoemd naar de Britse wiskundige en codekraker Alan Turing. Turing was een breed ontwikkelde, zeer originele denker. Maar hij was ook creatief, sportief én een kei in samenwerken. De veelzijdigheid van Turing komt terug in ons onderwijs.

Op de Alan Turingschool komen alle kinderen tot hun recht. Of ze nou heel makkelijk leren of juist extra ondersteuning nodig hebben. Wij stimuleren ze boven zichzelf uit te stijgen en grenzen te verleggen. Maar bovenal bieden we kinderen een veilige plek waar ze zichzelf kunnen zijn en zich thuis voelen. Waar ze fouten durven maken en ook durven excelleren. Waar hun interesses serieus worden genomen en waar ze veel kunnen spelen en bewegen. Kortom; waar ze elke dag met plezier heengaan.

Meer informatie over de opzet van​ het Alan Turingonderwijs leest u ​hier​. Op onze website vindt u ook informatie over de lestijden​,​ vakanties en vrije dagen.