Schermafbeelding 2023 11 27 om 19.31.33

We onderscheiden ons als Alan Turingschool door ons thematisch onderwijs. In plaats van werken met een traditionele methode voor wereldoriëntatie bieden we kennis over de wereld, geschiedenis, natuur en techniek en creatieve vakken aan in uitgebreide thema's, waarbij de inbreng van onze leerlingen groot is.

Boeiende thema's: Onze boeiende thema’s over astronomie, uitvindingen en landkaarten (geïnspireerd door de hobby's van de jonge Alan Turing), stimuleren nieuwsgierigheid en betrokkenheid van onze leerlingen. Andere onderwerpen zijn onder meer 'Wat je van ver haalt' (wereldhandel), Urbanus (verstedelijking), 'Op weg naar Mars' (ruimtevaart), en 'Een schroefje los' (techniek).

Afwisselende werkvormen: Binnen deze thema's vindt niet alleen kennisoverdracht plaats, maar bieden we ook volop ruimte voor creativiteit. Op speciale themamuren delen we trots wat de kinderen leren, maken en schrijven. Elk thema sluiten we af met een presentatie voor ouders en/of verzorgers.

Bij de Alan Turingschool streven we ernaar om een inspirerende leeromgeving te creëren waarbij het leren niet alleen boeiend is, maar ook aansluit bij de interesses en inbreng van onze leerlingen.

Schermafbeelding 2023 11 27 om 19.48.12