Goed onderwijs krijgt vorm in de klas.

Niet alleen de leraar is verantwoordelijk voor goed onderwijs; de kracht hiervoor komt uit het hele team. Want hoe goed de individuele leraren en de schoolleider ook zijn, ze komen pas echt tot duurzame verbeteringen als ze samen als één sterk team opereren. Het hebben van een positief werkklimaat en de juiste veilige context zorgen er samen voor dat duurzame verbeteringen hun weg vinden binnen de school. We werken met een aantal aanpakken en methodieken om de samenwerking binnen ons team te stimuleren. Dit zijn:

1. Lesson Study;
2. professionele leergemeenschappen;
3. gezamenlijke lesvoorbereidingen.

Klassewerkplek van 2020, 2021, 2022 en 2023!Alan.Turingschool.Klassewerkplek.site

Ieder jaar gaat Klassewerkplek op zoek naar de basisscholen die de beste werkplek voor leerkrachten hebben. Het onderzoek van Klassewerkplek vraagt de leerkrachten zélf om te oordelen over het werkgeluk op hun school.

Het verhaal van de Alan Turingschool