​​​​Groepsleerkrachten

De groepsleraar is verbonden aan een of meerdere groepen. Hij of zij geeft onderwijs aan de leerlingen en onderhoudt contacten met de ouders/verzorgers. Sommige leraren werken parttime. Het spreekt voor zich dat duoleraren een wekelijkse overdracht hebben. Naast lesgeven hebben leraren organisatorische en onderwijsinhoudelijke taken.

De intern begeleider
Ingrid Roos en Laura Wijnand zijn intern begeleiders. Zij ondersteunen de leraren en bewaken samen met het team de leerlijnen. Ook maken ze in overleg met de leraar en andere deskundigen plannen voor de groep, subgroepen en het individuele kind.

Onderwijsassistent
Sabrina Fernandes en Aysel Yalman zijn onderwijsassistent op de Alan Turingschool. Zij ondersteunen leraren en begeleiden leerlingen.

Leescoördinator
Heleen Buhrs is leescoördinator. Zij richt zich op het verbeteren van het leesonderwijs en op de dagelijkse aanpak ervan.

Rekencoördinator
Onze rekencoördinator is Marie José Glandorf. Zij houdt zich bezig met het rekenonderwijs. Nieuwe ontwikkelingen binnen het rekenonderwijs en de doorgaande leerlijn zijn daarbij belangrijke aandachtspunten.

Vakleerkracht muziek

Muzieklessen worden  om de week, aan alle leerlingen van de groepen 3 t/m8 gegeven  door Margreet Roelofsma van de muziekschool Amsterdam.

Coordinator creatieve vakken

Martine van der Sandt is onze maakexpert. Zij richt zich op het  coachen van leraren bij het geven van creatieve vakken binnen thematisch onderwijs.

ICT-coördinator
ICT staat voor informatie- en communicatietechnologie. Arjen Meijer, onze ICT-coördinator, is verantwoordelijk voor het beheer van de apparatuur en software. Daarbij gaat het niet alleen om het technisch onderhoud, maar ook om de educatieve software. Daarnaast ondersteunt hij de kinderen en leraar bij het gebruik van de computer.

Vakleerkracht lichamelijke opvoeding
Ron van Beekhoven en Thijs van Oosten zijn vakleerkracht lichamelijke opvoeding op de Alan Turingschool.

Office manager
Alle administratie op de Alan Turingschool wordt verzorgd door Rita Naar. Zij is verantwoordelijk voor organisatorische, secretariële zaken en voor het up-to-date houden van het leerlingenbestand. U kunt tevens bij haar uw adres- of contactgegevens wijzigen, een inschrijfformulier voor de TSO halen en aangeven als u de vrijwilige eigen bijdrage gespreid wilt betalen. Rita Naar is aanwezig op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

Conciërge
Pablo Dias is onze conciërge. Hij gaat over allerhande facilitaire zaken.

Schoolleider​
Schoolleider is Eva Naaijkens. Ze heeft ruim 15 jaar ervaring als schoolleider.

Teamleider en conceptontwikkelaar
Martin Bootsma is een kleine vijfentwintig jaar groepsleerkracht in het basisonderwijs. Martin was in 2011 Leraar van het Jaar in het primair onderwijs.

Stagiairs
Zoals op de meeste scholen komt u ze op de Alan Turingschool ook tegen: Pabo-studenten die stage lopen. Ze draaien meestal een dag per week mee in de klas om het vak van leraar in de vingers te krijgen. Uiteraard bieden wij deze toekomstige leerkrachten de mogelijkheid bij ons het vak te leren.